annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A7R3a Foutieve telling genomen foto's

profile.country.NL.title
Fokkebok
Ontdekker

A7R3a Foutieve telling genomen foto's

In april heb ik deze camera gekocht met een nieuwe sd kaart. De fototeller begint dan met 1.

Ik heb ongeveer 600 foto's genomen met deze camera. 

Per ongeluk heb ik een sd kaart van mijn RK10mkIV in de A&R3a gestopt met nog 5.700 foto's op deze kaart (vnl JPEG). 

Bij het terug plaatsen van de oorspronkelijke SD kaart, die tot 600 telde, is mijn A7R3a gaan tellen vanaf 5.700.............ongeveer 5.000 foto's teveel. Het formatteren van de SD kaart hielp niet, dat kan ik begrijpen. Heeft iemand een oplossing waarmee ik deze (A7R3a) camera vanaf het juist aantal foto's kan laten tellen (ongeveer 700 nu).......Of weet iemand een mogelijkheid om de teller van de camera op 0 (NULL) in te stellen? IK hoor graag, dank je wel alvast!

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Flauw antwoord:

"Ik heb een tweedehands camera gekocht met 500.000 kliks. Nu wil ik 'm als nieuw verkopen met een paar duizend kliks.

Wie helpt mij om de tellerstand terug te zetten?"

 

Wat ik wil zeggen: tellernummering kun je niet veranderen, maar wat telt is het aantal kliks, wat je via een externe link kunt uitlezen: https://shuttertool.com/

 

Ik hoop je hiermee toch geholpen te hebben.

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Fokkebok
Ontdekker

Dank voor je bijdrage Harm.

 

Juist omdat de hoeveelheid kliks (via shuttertool) als enig telmechanisme relevant is bij het evt. tweedehands aanbieden snap ik niet waarom de teller werkt en niet aanpasbaar lijkt te zijn. Overigens  grappig dat deze camera geen shutter (sluiter) heeft.

Blijf het dus een beetje jammer vinden.

 

Hartelijke groet Fokke

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hi,

 

graag gedaan.

Op de Sony-help-pagina's vind je iets daarover:

File Number

Selects how to assign file numbers to recorded still images and MP4 movies.

  1. MENU
     

     

    (Setup) → [File Number] → desired setting.

Menu item details

Series:
The product will assign numbers to files sequentially up to “9999” without resetting.

Reset:
The product resets numbers when a file is recorded in a new folder and assigns numbers to files starting with “0001.”
(When the recording folder contains a file, a number one higher than the largest number is assigned.)

 

Dus, zodra je teller op 9999 staat, telt hij vervolgens verder bij 0001. Ga je toch weer naar het begin 😂.

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Uw camera heeft wel degelijk een "shutter", zelfs 2!  Hij heeft een mechanische shutter en een electronische shutter. Op menu pagina 4/9 van camera symbool 2  kun je kiezen, stille opname aan / uit.  Bij stille opname aan, staat de mechanische sluiter uit. 

Overigens worden beiden geteld, dus ook de electronische.

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Misschien is dit wat je bedoelt: In het menu met het gereedschapskoffertje op pagina 5/7 kan je het bestandsnummer terugstellen.  Dit heeft echter niets met de shutter count te maken, die loopt gewoon door en is niet te veranderen.  Dit is meer voor je eigen administratie bedoelt ( organiseren van je files b.v. ) 

profile.country.NL.title
Fokkebok
Ontdekker

Beste Harm en Lescatalpas,

Dank voor jullie bijdragen. Ik heb niet eerder kunnen reageren doordat vanaf mijn Imac en Windows pc deze site werd geblocked.....(?). In het menu gereedschapskoffertje 5/7 heb ik inmiddels de stand teruggezet. Werkt prima voor mij. Ik heb waarschijnlijk 10x over deze optie heen gekeken. Grappig dat deze camera ook een mechanische sluiter heeft, dat is nieuw voor mij. Ik neem "stille" opnamen.   

Nogmaals dank en vrgr Fokke.

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Hoi Fokke, door alleen silent opnames te maken beperk je de mogelijkheden van de camera. Zo kan je b.v in silent shooting niet flitsen, auto hdr kan je niet gebruiken, bulb shooting kan niet, in continue opnames is Hi + niet beschikbaar, en nog enkele dingen als je de camera in Auto mode gebruikt. 

Ook opnames binnen bij Led licht (dus zonder flits, want dat gaat niet in silent shooting mode) geeft banding (donkere strepen) in je foto's.  

profile.country.NL.title
Fokkebok
Ontdekker

Hoi lescatalpas, ik heb deze camera in eerste aanleg gebruikt voor macrofoto's van insecten (buiten). Daarbij heb ik impliciet/op gevoel enkele instellingen gekozen. Desondanks enkele echt zeer mooie opnamen gemaakt. Door jouw opmerkingen ga ik nu om te beginnen toch echt de helpgids eens helemaal door............

Thx, Fokke 

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Hoi Fokke, ik heb mijn A7R3 alweer 5 jaar en heb heel veel geleerd van Mark Galer, die ieder aspect van deze semi professionele camera  uitstekend uitlegd. Als je Engels een beetje te doen is heb je hier meer aan dan aan de helpgids van Sony : https://www.markgaler.com/a7-ebook

Groet. Kees