annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Live view en opgeslagen foto

OPGELOST
profile.country.NL.title
Broodkruimel
Lid

Live view en opgeslagen foto

Geachte forum leden,

 

Misschien heeft iemand de oplossing voor mijn probleem.

Als ik met mijn Sony A7 iii overdag een foto maakt en kijk deze terug op de camera dan is dit goed. Als ik een avondfoto maak en de live view ziet er net eender uit als dat ik zo kijk, maak ik de foto.  Kijk ik deze terug op de camera, dan is deze te donker, moet hem op de pc (RAW) zeker exposer op +2 zetten wil die er goed uit zien.

Heeft er iemand een idee hoe dit komt en belangrijk hoe dit opgelost kan worden.

De live view heb ik op -2 staan, krijg hem niet donkerder, het is handiger als dit met je foto overeen komt.

Hoor graag de oplossing, als die er is.

Met vriendelijke groet,

Broodkruimel

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Broodkruimel
Lid

Sigi,

 

Ik heb gevonden waarom het beeld niet klopt met de werkelijkheid.

 

Op internet gevonden:

Live View wordt altijd weergegeven met de geschikte helderheid, zelfs bij [Handm. belichting].

 

Dus moet ik na de foto gemaakt te hebben, de foto bekijken en zonodig corrigeren en de foto opnieuw maken. Vind ik niet bepaald handig maar kan aan mij liggen.

 

Hartelijk bedankt voor uw antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Broodkruimel

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Broodkruimel 

 

Mag ik vragen waarom je de belichting compensatie op -2 hebt staan? (dus op onderbelichting). Als je dan de ARW in een software pakket wil bewerken is het in dit geval logisch dat dit in +2 gaat resulteren.

De belichting compensatie knop werkt niet alleen op je live view, maar wordt als zodanig ook verwerkt als je de foto maakt.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Broodkruimel
Lid

Goede avond Sigi,

 

Ik dat je het verkeerd begrepen heb, of ik heb het niet goed uitgelegd.

Het is niet de belichtingscompensatie die op -2 staat maar het scherm heb ik via het menu op -2 gezet. Het beeld is namelijk erg licht als het op 0 staat, kom dus niet overeen met wat je ziet. Ook als je door de zoeker kijkt is het beeld erg licht, dit breng je dus in de war.

 

Ik hoop dat het nu beter is uit gelegd.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Broodkruimel 

Aha, dat brengt nieuw licht op de zaak 😉

 

Ik ben nu onderweg, zal er vanavond nog eens naar kijken,

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Broodkruimel
Lid

Sigi,

 

Ik heb gevonden waarom het beeld niet klopt met de werkelijkheid.

 

Op internet gevonden:

Live View wordt altijd weergegeven met de geschikte helderheid, zelfs bij [Handm. belichting].

 

Dus moet ik na de foto gemaakt te hebben, de foto bekijken en zonodig corrigeren en de foto opnieuw maken. Vind ik niet bepaald handig maar kan aan mij liggen.

 

Hartelijk bedankt voor uw antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Broodkruimel