annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Capture one voor Sony

profile.country.NL.title
Petra_van_Teeffelen
Nieuw

Capture one voor Sony

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van Capture One voor Sony? Beter dan Photoshop?

Is er ook een uitgebreide gratis versie, behalve de 30 dagen gratis variant op de website?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
joepeete8
Lid

Capture One is een RAW editor en wordt vooral gebruikt door professionals als tethering tool. Capture One is vergelijkbaar met Lightroom maar zelfs de pro versie heeft minder mogelijkheden als Lightroom. Toch is het voor mij de RAW editor bij uitstek. Het selecteren en aanpassen van kleuren, de snelheid, het kunnen werken met sessies (folderniveau) zijn voor mij de reden om te kiezen voor Capture One pro.

De gratis versie is heel beperkt. 

Het is zeker geen vervangend product van Photoshop. Bekijk het als de "Camera Raw" onder de filters van Photoshop.

Ik heb er een tijdje geleden een blogje over geschreven.

https://workshops.photography/blog/waarom-ik-al-mijn-raw-fotos-bewerk-in-capture-one-pro-20 

 

www.joeripeeters.com
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Petra_van_Teeffelen 

 

Helaas...er is geen gratis versie meer sinds Januari 2021 voor Sony gebruikers. (ook niet voor andere merken overigens).

Ben het (na een vrij lange leercurve, maar dat kan aan mij liggen 😁) wel eens met @joepeete8  over de kwaliteit van Capture One.

 

mvg, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Petra_van_Teeffelen
Nieuw

Dank je wel voor je uitgebreid antwoord, Ik heb zojuist ook je blog gelezen, heel verhelderend. Top!

profile.country.NL.title
Petra_van_Teeffelen
Nieuw

Ik denk dat die lange leercurve niet aan jou ligt, ik lees het overal 😉

Thnx, voor je reactie.