annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zwart beeld viewfinder Sony A1

OPGELOST
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Zwart beeld viewfinder Sony A1

Hoi, sinds een maand ben ik in t bezit van de Sony A1, en daar heb ik een probleem mee dat als je oa met de zon in de rug fotografeert en dit zonlicht op de sensor onder de zoeker schijnt dat het beeld zwart wordt in de zoeker, en dat is behoorlijk vervelend, het enige wat helpt om het beeld terug te krijgen is de camera ff opnieuw uitschakelen en opnieuw opstarten. Ondanks heb ik een nieuwe eyecup aangeschaft die dieper is dan de standaard versie, in de hoop dat t euvel verholpen is.

Maar helaas is dat niet het geval 😞 

 

Ik heb daarover gegoogeld,en ben niet de enige met dit probleem, en las dat er zelfs gebruikers waren die de sensor afplakken met een stukje tape, maar dan blijft het beeld in de zoeker continu aan staan, dat lijkt me ook niet echt de bedoeling, ook qua batterij gebruik, die zijn ook gelijk sneller leeg.

 

Verder is t een fantastische camera, Dus Sony, hopelijk komen jullie snel met een oplossing voor dit probleem 🙂 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Oooh, ik zie zojuist dat er een nieuwe firmware-update voor de A1 beschikbaar is, en daar stond dit probleem bij vermeld, die ga ik even installeren.... Dus als t goed is moet dit probleem gelijk verholpen zijn... 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

De manual zegt: when the temperature of the cameras rises the viewfinder may become dark.

The manual. 

profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Dank je wel voor je reactie, maar als men deze reacties leest :

 

https://www.dpreview.com/forums/thread/4560876

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Hi,

Omdat het nou niet direct zo is dat dit euvel dagelijks gemeld wordt op het forum zou het ook zo kunnen zijn dat het een exemplarisch probleem is van je eigen camera.

Ik stel voor dat je het voorlegt bij de winkel waar je je camera hebt aangeschaft.

 

Daarnaast stel ik je voor Sony support te bellen, misschien hebben zij een antwoord.

 

Ik leg je probleem hier voor aan de mensen van Sony. Dat kan even duren.

Post hier bijvoorbeeld a.s. donderdag als je nog niet verder bent gekomen.

profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Hi, oké, doe ik,  dank je wel 😉

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Turbopadje 

 

gebeurt dit met verschillende objectieven (lenzen) er op of heb je dit probleem met alle lenzen?

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Het gebeurd tot nu toe met m'n fe 70-200 2.8 ''ook na de laatste fw update, de 200-600mm & Zeiss Betis 18mm f2.8.

 

 

profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Oooh, ik zie zojuist dat er een nieuwe firmware-update voor de A1 beschikbaar is, en daar stond dit probleem bij vermeld, die ga ik even installeren.... Dus als t goed is moet dit probleem gelijk verholpen zijn... 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ik hoor van diverse mensen dat het probleem hier inderdaad mee opgelost is!