annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Problemen met de Sony a1 + FE 70-200mm GM F2.8

Problemen met de Sony a1 + FE 70-200mm GM F2.8

Hi,

 

Ik heb de Sony a1 camera, en ik ben er zeer tevreden mee, maar ik heb een probleem in combinatie met de Sony FE 70-200mm GM F2.8 lens, en dat is dat de camera soms vast loopt als in de ontspanknop indruk. Dan moet ik de camera uitzetten, de lens losmaken - en dan lijkt de camera alsnog de foto proberen te nemen - en weer vast, camera opstarten en alles doet het weer.

 

Ik las in een Facebook groep dat er meer mensen last van hebben. Ik ben op zoek naar advies om dit aan Sony te melden (ik heb geen Pro support). Alvast bedankt!

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Als die vast loopt. Krijg je dan zwart scherm en of? 

 

Controleer firmware van de camera en objectief. Zijn beide voorzien van de laatste versie. Hebben beide de laatste versie dan een fabriek reset van de camera. Heb je probleem dan nog dan is het advies om contact op te nemen met de winkel waar je de camera gekocht hebt. 

 

Je hoeft geen Pro support te hebben om contact op te nemen met Sony voor vragen. Wil je garantie claimen dan kun je dit beste doen via de winkel.

Enige voordeel van Pro Support is dat je een leen toestel krijgt bij reparaties en dat je iets voorrang krijgt. Je moet je er niet te veel bij voorstellen. Heb het nu een sinds het geïntroduceerd is in NL. Alleen paar keer gebruikt voor gratis sensor reiniging. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat klopt!

 

Sony op hoger niveau is hier zich al van bewust en werkt aan een oplossing. Ik verwacht dat het via firmware kan opgelost worden.

 

Voorlopig kan je (en service center ook) hier niets aan doen.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
de-razende-reporter
Nieuw

Er is inmiddels een update voor de lens sony FE 70-200mm GM F2.8 versie 06