annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Playmemories Camera apps

profile.country.NL.title
Chromograaf
Ontdekker

Playmemories Camera apps

Ik ondervind problemen bij de aanschaf van een App voor mijn A7R2. Ik kom niet verder dan de pagina waar je gaat betalen. Saldo via de portemonnee en Paypall zijn in orde. Eerder aangeschafte apps staan gewoon in mijn "My apps". Maar er gebeurt niets. Gratis apps downloaden en installeren lukt wel.

Support gezocht. Sony Support verwijst mij naar Playstation Support. En Playstation support weet van niets tenzij het om een Playstation gaat. Klinkt wel logisch natuurlijk. Zowel de website als de telefoon geprobeerd. Zonder succes. Het lijkt er op dat het betalingssysteem onder beheer valt van Playstation.

Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor?

 

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Yep, Sony ondersteunt PlayMemories niet meer. Dus ervoor laten betalen voert (zelfs?) Sony te ver, denk ik zo.

 

Kortom, je kunt PlayMemories niet meer downloaden. Zie ook https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00020243

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Van de PlayMemoriesCameraApps website:

 

(03/03/21) (Already Restored) Notice of Temporary Download Problem
Application downloads often failed because of system trouble since Feb. 25 17:01 till Mar. 2 12:17 UTC.
As for applications that you purchased during the time, please sign in and retry download and installation.
We apologize for any inconveniences caused.

(02/09/20) [Already Restored] Notice of Temporary Purchase Problem
Currently, you may not succeed in purchasing applications because of our system trouble.
Restoring the service is our number 1 priority. We apologize to our customers affected for any inconvenience.
(Note added on Sep. 9th UTC: The system has been restored. The failure was since Aug. 26th till Sep. 8th.)

 

Slechte zaak dat dit euvel zich opnieuw voordoet.

 

In het algemeen:

 

Ik ben van mening dat Sony het de gebruiker en zichzelf niet echt makkelijk maakt.

De gebruiker niet door de uitleg en toegang niet duidelijk op één hoofdpagina voor camera's uit de doeken te doen.

Zichzelf niet door de zaak niet actief te onderhouden.

Als ik de layout van de webpagina's bekijk komt dat behoorlijk gedateerd over.

 

De PlayMemories app is in 2019 beëindigd en nu is er Imaging Edge Mobile.

Voor je computer thuis is er nog steeds PlayMemoriesHome.

Voor extra apps op je fototoestel ga je naar PlayMemoriesCameraApps.

Wil je daar een account aanmaken, dan gaat dat via een bij PlayStation link, dat klopt.

Een aantal apps voor je camera zijn gratis, anderen moeten betaald worden. (wat zoals @Chromograaf laat weten niet altijd mogelijk blijkt te zijn)

 

Zowel Imaging Edge Mobile als PlaymemoriesHome voor je computer zijn gratis.

Restrictie: PlayMemoriesHome doet het niet op de laatste IOS versies. (ook weer zo'n misser)

han_wijnands
Nieuw

We zijn nu een maand verder.....liep hier vandaag ook tegenaan. Nog steeds niet mogelijk apps voor mijn camera te bestellen. Slechte zaak.... ;-(
Is het uberhaupt nog mogelijk om betaalde apps te bestellen? 

profile.country.NL.title
HCNa6000
Ontdekker

Ik loop hier ook al even tegenaan. Van het kastje naar de muur word ik gestuurd. Een erg gebruiker onvriendelijke manier van 1) communicatie 2) oplossing 3) ondersteuning. De mensen bij de ondersteuning wijzen naar Playstation en andersom. Niemand is onwelwillend, maar men lijkt het gewoon niet te weten. 

 

Alle mogelijke oplossingen geprobeerd die ik kon bedenken. Verschillende computers (windows/Mac) ouder en nieuw, met verschillende operating systems, browsers (Internet explorer, Microsoft Edge, Chrome, Safari) en op de camera zelf. Via credit card geen succes en via Playstation tegoed ook geen succes. Daar staan nu ongebruikte credits die ik zeer waarschijnlijk niet meer terug ga krijgen op mijn rekening. Onmogelijk. En dat vind ik dan weer onmogelijk. Overigens kon ik ook via de website van PSN geen tegoed toevoegen aan mijn account. Dat is dan weer vreemd, omdat Playstation daar ook via gaat. En dat systeem draait nog steeds volop. 

 

Jammer wel, maar tot ik dit zojuist las meende ik de enige te zijn die hiertegen aan liep. Dat biedt enige troost. 

Communicatie in het niet meer ondersteunen van software is noodzaak als iemand bijvoorbeeld een camera aanschaft. Kom op Sony, sinds wanneer willen jullie geen geld meer aannemen van klanten?

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Dit probleem is inmiddels 'geëscaleerd'.

We moeten even wachten op antwoord van de deskundigen op de achtergrond.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt.

 

Wie tegen dit probleem aanloopt, meld het in dit draadje.

Dat helpt.

profile.country.NL.title
HCNa6000
Ontdekker

Uit nieuwsgierigheid probeerde ik zojuist opnieuw de app te downloaden. PMCA gaf aan een update na foutmeldingen te hebben gedaan.

 

Ik heb inmiddels de betaling kunnen verrichten en de app gedownload die ik graag wilde hebben. 

Wat mij betreft is het probleem hiermee verholpen. Voor anderen hopelijk ook?

 

profile.country.NL.title
Chromograaf
Ontdekker

Helaas. De aankoopprocedure stopt nog steeds bij het venster "aankoop bevestigen" en betalen. Er staat saldo in mijn portemonnee maar de button geeft geen reactie. Als ik de app via de camera probeer aan te schaffen wordt na inloggen een pagina getoond met "acces denied". 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Je zou eens kunnen proberen om een minder beveiligde webbrowser te gebruiken.

Ik zit op Firefox met uBlock, privacy Badger, https everywhere en dan wil er soms iets niet.

Als ik uBlock en privacy Badger tijdelijk uitschakel lukt het wel.

profile.country.NL.title
Chromograaf
Ontdekker

Geen succes. Je kunt alleen met Chrome of Edge (Internet Explorer) apps aanschaffen. Uitschakelen van beveiligingssoftware maakte geen verschil. 

Dit kost allemaal zo veel tijd. Frustrerend. En de effecten van deze apps kun je ook op andere wijze realiseren.