annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dioptrie instellingen

OPGELOST
profile.country.NL.title
gewoonAd
Lid

Dioptrie instellingen

Ik heb de indruk dat  de dioptrie instelling van de zoeker soms (mogelijk bij opbergen of tevoorschijn halen van de camara) "verloopt' Heel onhandig want het is welhaast onmogelijk om met mijn bril op dan het beeld goed te kunnen beoordelen. 

Het lukt wel maar kost veel tijd om dan opnieuw de goede instelling te maken ( meestal scherp stellen met een telelens)

Ik vraag mij af of er handigere methodes zijn om  a; te controleren of de dioptrie-instelling nog klopt

                                                                                        b; de dioptrie instelling snel goed te zetten.

Vriendelijke groet Ad

gewoonad
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Goedenavond en welkom Ad,

 

ik ken het probleem.

Kun je niet een kleine markering (met bv tipp-ex of zo) aanbrengen op het verstelwieltje, dat bv naar rechts staat als het goed is, zodat je in een oogopslag de juiste instelling kunt controleren en corrigeren.

 

Gewoon maar een idee....

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Goedenavond en welkom Ad,

 

ik ken het probleem.

Kun je niet een kleine markering (met bv tipp-ex of zo) aanbrengen op het verstelwieltje, dat bv naar rechts staat als het goed is, zodat je in een oogopslag de juiste instelling kunt controleren en corrigeren.

 

Gewoon maar een idee....

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek