annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

LA-EA5 ondersteuning voor A7MIII

profile.country.NL.title
ververwant
Lid

LA-EA5 ondersteuning voor A7MIII

Ik gebruik veel oude Minolta lenzen van hoge kwaliteit op mijn A68. Nu ben ik van plan een A7 Iii aan te schaffen omdat ik veel met film bezig ben. De LA-EA5 gaf mij even hoop dat ik mijn oude lenzen op deze nieuwe body kon gebruiken. Echter blijkt dat de autofocus met deze oude lenzen niet werkt (behalve op de a6600 en a7RIV) en ook niet in video modus. Geluid neem ik extern op bij het filmen, dus geluid van het mechanisme is geen probleem. Komen deze functionaliteiten nog naar de A7MIii? Het zo theoretisch mogelijk moeten zijn met de PDAF sensor. 

26 ANTWOORDEN 26
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Goedendag,

 

Welkom op het Sony forum!

Ik zal je vraag intern doorzetten en zal het je laten weten als hier meer over bekend is. 

 

 

Groeten,

Eva

profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

Hi Minolta fan,

 

Ben benieuwd wat ze vanuit Sony gaan zeggen naar aanleiding van de vraag of en wanneer AF ook op de A7M3 voor Minolta lenzen gaat functioneren in samenhang met hun laatst uitgebrachte adapter LA-EA5.

Een mooie voorziening, maar werkt het ook. Het heeft mij weer even op scherp gesteld.

 

Lees voor de aardigheid ook eens de discussie in dit forum over de toekomst van de A-mount bij Sony.

Als oud Minolta gebruiker volg ik deze discussie al jaren.

 

Ik heb alle overzichten betreffende de comptabiliteit van deze vorengenoemde adapter voor verschillende typen van E-mount camera's langs een aantal verschillende typen Sony lenzen met A-mount gehouden. Een zeer informatief overzicht overigens, maar erg vrolijk wordt ik er niet van.

Er blijken nogal een aantal beperkingen op te treden, die afwijken van wat je normaliter gewend bent. Ogenschijnlijk valt dat nog wel mee, want hier en daar is er wel een mouw aan te passen. Maar toch.

 

Vooralsnog blijf ik nog even bij het oude. Dat wil zeggen: de A-mount van Sony met Minolta lenzen (ook Sigma).

Naast een onlangs aangeschafte A77M2 en een A68 (alweer ruim een jaar in volle tevredenheid) hou ik ook nog mijn 2 oude A550 in ere. Mijn Minolta 7000 uit de vorige eeuw koester ik achter een glazen wand.

Maar zelfs mijn ruim 12 jaar oude Reflex 500F8 doet het uitstekend op de Sony A77M2 in combinatie met de intelligente zoom (een vorm van extra croppen). Waardoor het bereik zo'n 1500mm of meer wordt.

 

Kortom: Waarom overstappen naar een duurdere full frame E-mount. Daar worden die mooie Minolta lenzen echt niet beter van.

En als het over filmen gaat: Sony heeft schitterende CamRecorders. Naar mijn mening bieden deze apparaten meer functionaliteit dan de moderne systeemcamera's. Natuurlijk wel gemakkelijk alles in één.

Mijn ervaring is dat mijn Camrecorder de kleinkinderen beter in beeld zet dan ik met mijn camera's kan bereiken. Maar OK, ieder zijn smaak.

 

Nogmaals, ben benieuwd of Sony een adequaat en toegesneden antwoord geeft of vervalt in obligate beloftes.

Ik persoonlijk denk dat je er niet veel van mag verwachten.

 

EMCsony

29okt2020

 

profile.country.NL.title
ververwant
Lid

Beste EMC,

 

Ik ben ook zeer benieuwd! Ik begrijp je visie, maar denk ook dat wij naar iets geheel anders op zoek zijn. Het karakter en de scherpte van de oude Minolta lenzen bevallen mij zeer. Tegelijkertijd werk ik veel met film voor mezelf en anderen en heb ik er belang bij op een technisch vlak te groeien en steeds beter werk te leveren. Ik geloof dat ik het karakter van het Minolta-glas als kwaliteit kan gebruiken in mijn werk en deze nog beter naar voren komt op de fantastische full-frame E-mount camera's die Sony nu uitbrengt. Als deze adapter uitkomt, kan ik makkelijker stappen zetten naar betere filmproducties en een fijnere workflow (met S-log (color grade, hoog dynamisch bereik), 120fps, weinig ruis, uitstekende AF voor video etc.). De nieuwe A7S III heeft zelfs 10 bit 4:2:2 interne opnames! In A-mount gaan we dit niet meer vinden denk ik...

 

Hopende dat wij elkaar nog verstaan.

 

Groet,

 

ververwant

profile.country.NL.title
ververwant
Lid

Is er al iets meer duidelijkheid? 

profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

OK, Ik begrijp je voorkeur voor de kwaliteit van Minolta lenzen.

Alleen bedenk wel dat het gebruik van onderhavige adapter gepaard gaat lichtverlies en daarnaast wellicht ook een aantal beperkingen kent.

Nogmaals, als je interesse meer naar filmen neigt, zou ik gaan voor een meer professionele videocamera. Biedt meer mogelijkheden.

Maar desalniettemin, veel succes met de keuze.

EMCsony

31oktober2020

 

profile.country.NL.title
ververwant
Lid

Dag EMCsony,

 

Het is een weloverwogen besluit. De LA-EA5 heeft geen translucent spiegel en gaat dus niet gepaard met lichtverlies. Beperkingen zeker, maar ik hoop dat dit verholpen wordt met een firmware update. Vandaar mijn vraag ook aan Sony. Camcorders hebben een te kleine sensor voor het beeld dat ik wil creeëren. Ik houd erg van het beeld van 35mm. Wij lijken hierin van mening te verschillen. Zie je het verschil tussen een kleine en grote sensor wel? Daarbij is een fullframe videoequivalent (FX-9) zo'n 13000 euro. 

 

Groet,

 

ververwant

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Hallo @ververwant 

 

De LA-EA5 ondersteund ook de A7iii, maar met beperkingen volgens de volgende Sony  compatibility link .

En hier de link vanuit lens perspectief 😁😉

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
ververwant
Lid

Dag Sigiphoto,

 

Bedankt voor je bericht. Daar was ik me al van bewust. Mijn vraag aan Sony is of deze ondersteuning nog komt met een toekomstige firmware update. Voor zover ik weet, zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om de adapter te laten werken met alle E-mount camera's met een PDAF sensor, dus ook de Sony A7 III.

 

Groet,

 

ververwant

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

@ververwant  Mocht het technisch mogelijk zijn. Blijft het helaas lastig om aan te geven wanneer en of er überhaupt een update komt. Hoe meer gebruikers een dergelijke update wensen. Des te meer voorrang zo’n update krijgt. 

 

Dus zeker goed dat je dit kenbaar hebt gemaakt. En hopelijk dat andere gebruikers dit ook doen. 👍

 

En wie weet komt er vanuit Sony NL een reactie. Al kan ik mij heel goed voorstellen. Dat zij (helaas) geen toegang hebben tot dergelijke informatie of deze niet mogen delen. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web