annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Interne condens

profile.country.NL.title
EmHa.nl
Ontdekker

Interne condens

Ik ben als de dood om mijn camera vanuit het hotel met airco in Dubai mee naar buiten te nemen waar het tropisch warm is. Ben bang voor interne condens die de nieuwe A1 camera (op lange termijn) zal ruïneren. 
ik las iets over een zip plastic zak waar je de lucht uit moet zuigen zodat de camera met lens van buiten droog blijft zolang er temperatuur verschil is.
Maar hoe zit dat dan binnen in de camera/lens?
Heeft iemand ervaring?

Alvast bedankt. 
Mvrgr,

Michel

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
suzanne_sony
Lid

Hi @EmHa.nl ,

 

Bedankt voor je bericht.

 

Ik heb je vraag even intern doorgestuurd. Zodra ik een antwoord heb ontvangen, breng ik je hiervan op de hoogte. 

 

Met vriendelijke groet, 

Suzanne 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Altijd het beste om je camera te laten acclimatiseren...dat betekent van buiten naar binnen..niet direct uit de tas pakken, wacht even een half uurtje. Van binnen naar buiten precies hetzelfde 😉

 

regel ook de AC op je kamer in, het is ook voor jezelf niet gezond om van 40 C naar 22 C te gaan, heb ervaring in de tropen en het beste is de AC in je kamer 5-8 graden lager te zetten dan de buiten temp. 'sNachts natuurlijk wat kouder. En mooi meegenomen, heeft je camera set er ook minder last van.

 

V.w.b. die vacuum zak, ja kun je proberen, maar het meest belangrijke is de luchtvochtigheid ter plaatste. Indien er weinig vocht in de lucht zit kan het ook niet condenseren!

 

Geniet van je reis,

grt Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Nog even een nadenkertje; in een strenge winter (-8C, -10C) geldt in NL hetzelfde fenomeen....

 

een ander weetje; veel toeristen krijgen maag/darm klachten van de AC in plaats van het lokale eten...

 

mijn foto's op; 500px en