annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Imaging Edge Mobile.

OPGELOST
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Imaging Edge Mobile.

Vraagje voor Sony: Waarom kan je in de nieuwste versie van Imaging Edge Mobile (versie 7.5.1)  nog steeds niet focussen op afstand met een A7R3?  Zonder te kunnen focussen is de app nutteloos.  Ik klaag hier al een paar jaar over en bij iedere update hoop ik dat het focussen mogelijk gemaakt is, maar nee, weer niet. 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Dat zou inderdaad een logische conclusie zijn. Van wat ik er weet is dat de camera's met verschillende besturingssystemen en programmering werken en dat het niet zo is dat er 'even' een update gemaakt kan worden die op alle camera's dit probleem zou oplossen. Vermoedelijk hangt er ook een stukje "kosten-baten" redenering aan vast waardoor ik het niet heel waarschijnlijk acht dat dit voor alle camera's gedaan gaat worden, hoe spijtig ook. Zoals mensen ook graag dubbele belichting zouden willen op camera's vanaf de derde generatie, denk ook niet dat dat er gaat komen eerlijk gezegd.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Bedankt voor je bericht!

 

De A7R3 beschikt zelf ook niet over de Touch Focus functie en ik verwacht daarom ook niet dat dit wel via een smartphone app mogelijk gaat worden.

 

Op een laptop met Imaging Edge Remote kun je meer op afstand besturen dan met je telefoon via WiFi, maar ook dan heb je geen Touch focus tot je beschikking. Wel kun je hiermee het auto focus punt naar de gewenste positie verplaatsen waardoor de camera exact op het juiste punt gaat scherpstellen. Daarmee bereik je eigenlijk hetzelfde als met Touch Focus vanuit een app.

 

Je dient daarvoor de camera wel via USB met de computer te verbinden.

 

Uiteindelijk is de AF van de Sony systeemcamera’s zo geavanceerd, dat wanneer de settings van tevoren goed zijn ingesteld, er geen touch AF nodig is.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

@Bibi_Sony  De A7RIII heeft dan wel geen touch focussing, maar  het focuspunt kan wel verzet worden door op het display te tikken.  Neem je dan de foto dan focust de camera daar waar het punt staat. Dat is wat  ik ook in de app verwacht. Met de wat eerdere cameras, zeker met de A7II, kon dit wel in de app (play memories mobile heette die toen) en niet op de camera omdat die geen touch screen heeft / had.  

Zoals de app nu werkt moet je eerst op de camera het focus punt goed positioneren, neem je dan met de app op je telefoon een foto dan is de focus goed. ( als je tenminste niet met back-button focus werkt, want het focussen via de app werkt alleen als de ontspan knop gekoppeld is aan focussen)  Dat werkt natuurlijk niet. Dan kun je net zo goed de foto nemen zonder de app.  Sony zou dit toch eenvoudig softwarematig op moeten kunnen lossen, temeer omdat het in de app's voorganger wel kon. 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Mis ik iets in deze discussie?

Met de Imaging Edge Mobile kan je wel degelijk focussen op een object. 

Je kunt niet het focuspunt willekeurig instellen, als dat is wat je bedoelt @lescatalpas.

Screenshot_20210407-nabij.jpgScreenshot_20210407-ver.jpgPICT_20210407_nabij.JPGPICT_20210407_ver.JPG

 

En als je er dan ook nog een eenvoudige remote pan-tilt bij koopt is het helemaal feest.

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

@Strampke : Welke camera gebruikt u?  Dat vingertje met daarnaast "focus" is er bij de A7R3 niet. Daar gaat het me om. Ik wil ook met een pan/ tilt kop aan de slag, maar dat gaat nu niet omdat ik op de app niet kan zien waar de camera het focus punt heeft. En dat is heel jammer en maakt de app voor mij nutteloos. 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Volgens dit lijstje https://su pport.d-imaging.sony.co.jp/www/cscs/pmm/products.php?area=gb&lang=en zou het alleen met de A1 en de Qx1 mogelijk zijn om via Touchfocus scherp te stellen in de app. (en met een aantal camera's die werken met de Playmemories Apps, maar die laat ik hier even buiten beschouwing) Proefondervindelijk kwam ik er achter dat het met de A9II ook lukt. Er zijn dus waarschijnlijk wel meer camera's die het 'stiekem' ondersteunen. De Rx100m7 dan bijvoorbeeld weer niet. Het zal met besturingssystemen van de camera te maken hebben en of dat op te lossen is met een software update van de telefoon app vraag ik me af. Het zou wel mooi zijn natuurlijk.

 

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

@Amfion  Persoonlijk denk ik nu, na bovenstaande ervaringen gelezen te hebben,  dat de app geen update nodig heeft. Immers met dezelfde app (versie) kunnen andere cameras het dus wel. Er is dus een camera software / firmware  update nodig.  Dus nogmaals Sony, doe er aub wat aan.  Ik heb een prachtige camera, zeer tevreden over, maar een app gebruiken om op afstand te fotograferen EN focussen moet er voor zo'n dure camera wel bij horen. 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Dat zou inderdaad een logische conclusie zijn. Van wat ik er weet is dat de camera's met verschillende besturingssystemen en programmering werken en dat het niet zo is dat er 'even' een update gemaakt kan worden die op alle camera's dit probleem zou oplossen. Vermoedelijk hangt er ook een stukje "kosten-baten" redenering aan vast waardoor ik het niet heel waarschijnlijk acht dat dit voor alle camera's gedaan gaat worden, hoe spijtig ook. Zoals mensen ook graag dubbele belichting zouden willen op camera's vanaf de derde generatie, denk ook niet dat dat er gaat komen eerlijk gezegd.

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

@Amfion : Bedankt. Het is dan wel geen oplossing, maar wel een uitleg.  Maar het is weer eens onder de aandacht gebracht, hopelijk leest Sony hier ook mee en doet er wat mee. We gaan natuurlijk geen nieuwe camera kopen vanwege deze tekortkoming. Maar naar wat ik uit de tabel begrijp kan het zelfs niet met de A7R4. En dat is dan weer wel merkwaardig. 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Heeft u de stand MF, DMF en AF-S geprobeerd.

In tegenstelling tot wat je zou verwachten werkt focussen niet op de stand MF, maar wel op de standen DMF en AF-S.

Daarnaast is het van belang de app Smart Remote Control te installeren vanaf de site PlayMemoriesCameraApps.

De standaard software in de camera biedt minder mogelijkheden dan de app.