annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Huidtint Oranje

profile.country.NL.title
BBBCSFever
Ontdekker

Huidtint Oranje

Hallo!

 

Ik heb mijn A7III nu dik een jaar. 

Wat ik merk is dat de huid soms erg naar het oranje toegaat.

Nu vind ik online mensen die het zelfde ervaren maar niet een oplossing hiervoor.

Ik werk vnl. In RAW. En ik weet dat ik daardoor altijd moet bewerken..maar een juiste huidtint scheelt wel veel werk 😊

 

Weet iemand hoe ik dit eenvoudig kan aanpassen in de camera?

 

alvast bedankt! 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Huidtinten is en blijft subjectief ook met camera’s als Canon, Nikon. En op fora wordt zoveel geroepen (zonder onderbouwing over dit onderwerp) Plaats voorbeeld foto met volledige EXIF informatie. 

Hoe is je camera ingesteld. Witbalans etc…. 

 

Zelf gebruik ik een X-rite color checker passport. Als juiste kleuren en balans tussen te foto reeks te krijgen. 

 

https://pdnonline.com/gear/cameras/the-best-cameras-for-color-reproduction-ranked/

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

hi @BBBCSFever 

 

Als je naar je witbalans opties gaat kun je elke stand apart aanpassen naar jouw smaak.

(even afgezien van het feit dat je bewerkingsprogramma en je beeldscherm nog van invloed kunnen zijn)

Ga bijvoorbeeld om het te proberen naar "custom 1" en dan met de joystick naar opzij. Je ziet dan een kleuren vierkant. Voor minder oranje zou je in eerste instantie eens kunnen proberen twee naar onderen te gaan vanuit het midden en een naar links. Probeer eens uit of je daarmee de kleuren krijgt die jij mooi vindt. En omdat je in RAW fotografeert is het altijd weer aan te passen dus geen man/vrouw overboord als het dan toch niet is wat je wil. Heb je de instelling gevonden die voor jou werkt dan zou je dat eventueel ook bij de automatische witbalans kunnen doen zodat ook die standaard wat minder oranje is. En je kunt het altijd weer terug zetten naar standaard uiteraard.

Succes!

Antonette