annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Leermomentje Imaging Edge mobile

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Leermomentje Imaging Edge mobile

Hallo allen

 

graag wil ik even de volgende informatie met jullie delen, ik kwam er zelf eigenlijk bij toeval achter;

 

Vorige week was ik even aan het spelen met IE mobile n.a.v. een andere post hier op de community. Tevens daarbij de zelfontspanner van IE mobile ingesteld om iets te proberen.

Vervolgens het spul (de app op de iPhone 8) afgesloten, camera (A7iii) uitgezet en weggelegd.

 

Omdat het gisteren 21/03/20 prachtig weer was en je vanwege corona maatregelen bijna nergens naar toe kunt, samen met mijn vriendin een wandeling gepland door een mooi natuurgebied. Omdat de lente weer los gebarsten is de cameratas mee. Op enig moment wil ik een paar foto's maken van runderen in de buurt. 

Wie schetst mijn verbazing dat de camera vertraagd reageert! 

 

Na enig nadenken...het zal toch niet...de app is afgesloten, de bediening op de camera staat niet meer via GSM...dat kan toch niet?

Toch de phone laten koppelen met de camera, de instelling van 2 sec zelfontspanner weer op 0 gezet.

App weer afgesloten, camera uit/aan en ja hoor, de A7iii reageert weer normaal! Dus foto op moment van indrukken ontspanknop.

 

Dus wees gewaarschuwd! De laatste instellingen van de IE app bij bediening via smartphone blijven kennelijk staan, ook bij afgesloten verbinding, afgesloten App en meerdere malen camera aan/uit zetten.

Of het ook de bedoeling is dat dit zo werkt vraag ik me even af 😳

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Bedankt voor het delen! :slight_smile:

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Je kunt in de app de camera op afstand aanzetten. Misschien is daar iets misgegaan?

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Amfion 

 

nee, daar geen gebruik van gemaakt. Toen ik de app opnieuw koppelde om het op te lossen stond alleen de zelftimer nog op 2 sec.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Amfion 

 

nee, daar geen gebruik van gemaakt. Na opnieuw koppelen van de app bleek alleen de zelftimer nog op 2 sec te staan. Probeer het maar eens 😉

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en