annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Pancake objectief nex-5

profile.country.nl_NL.title
mikevanoostende
Bezoeker

Pancake objectief nex-5

Goeiedag,

Weet iemand toevallig waarom de pancake lens voor de nex-5 helemaal nergens meer te krijgen is? Zelfs bij sony zelf niet.

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
AdrieKoolen
Bezoeker

Wellicht een reeds bekend feit, maar de fabriek in Thailand waar Sony z'n NEX bodies en lenzen fabriceert is oktober vorig jaar onder water gelopen. Sindsdien ligt de productie daar stil.

Sony is extreem zwijgzaam over hoe ze dit probleem oplossen, maar mijn inschatting is hetvolgende. Ik denk dat men de productie van de bodies en de SEL1855 naar een andere fabriek heeft verplaatst, zodat ze in ieder geval de grote massa kunnen bedienen. Ik denk dat de productie van de andere lenzen, zoals de SEL16F28 en SEL55210, stil ligt.

Je kunt nog steeds alle NEX producten bestellen, maar niemand (buiten Sony) weet wanneer en of deze producten geleverd worden. Een mededeling dat een product een half jaar lang niet leverbaar is schrikt kopers af (we hebben het namelijk niet over een auto of een huis...) dus vertelt Sony niet wanneer de productie en levering weer op gang komt. Het gerucht gaat (zie Sony site in Japan) dat de productie in mei weer start.

Ik heb een NEX-5ND (5N met SEL16F28 en SEL1855) bestel in januari. Ik wacht nog steeds...