annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Een basisvraag over full frame versus apsc

profile.country.NL.title
ingeo1
Ontdekker

Een basisvraag over full frame versus apsc

Ik zit met een vraag waar ik nog nergens het antwoord heb kunnen op vinden : wat is - los van het cropeffect van de apsc sensor - het kwaliteitsverschil tussen een apsc sensor en een full frame sensor?

ik licht nog even toe vanwaar de vraag : ik heb recentelijk een Sony a 7C gekocht ter vervanging van mijn a6300. Ik had dus nog redelijk wat apsc lenzen, waaronder o.a. de 18-105mm, die (in de apsc stand) veel beter presteert op de 7C dan op de a6300 - blij mee dus.

 

Maar : ik benut met deze lens dus niét de volledige sensor, en toch is het resultaat beter : is er dan überhaupt een nóg betere kwaliteit te verwachten bij het gebruik van een FFlens, of is het niet-cropeffect dan het enige verschil?

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Sensors vergelijken is al erg lastig. Laat staan hoe een objectief zich verhoudt op verschillende sensors.  Naast de sensor grote en techniek spelen meer factoren een rol. Bijvoorbeeld de processor. Het is en blijft complex. En wil je technische uitleg kijk eens op eerder geposte link (in dat topic zul je al nodige uitleg en onderbouwingen vinden) 😉

 

Bij vergelijken van sensors, ruis verhoudingen etc. wordt het al snel technisch. Er zijn aardig wat variabelen om rekening mee te houden bij dergelijke vergelijkingen. 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1738681

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web